2010. január 16., szombat

NE GYULOLD A TE ATYADFIAT SZIVEDBEN


. Ne gyűlöld a te atyádfiát szívedben.. Bosszúálló ne légy, és haragot ne tarts a te néped fiai ellen, hanem szeressed felebarátodat, mint magadat. Én vagyok az Úr. Mozes III-ik konyve 19:17-18

Legyetek ti is béketűrők, és erősítsétek meg szíveteket, mert az Úrnak eljövetele közel van. 9. Ne sóhajtozzatok egymás ellen, atyámfiai, hogy el ne ítéltessetek: ímé a Bíró az ajtó előtt áll. Jakab 5:8,9

Mit is jelent a gyulolet,az ellensegeskedes?

Az ellensegeskedes egy,viszont kulonbozo formaban nyilvanulhat meg:

a) lehet hideg nemtorodomseg

b)megnyilvanulhat ellenszenves keseru erzesekben

c) van eroszakos gyulolkodes mely eros harcokhoz vezet


A gyulolkodes megbujhat az egymas ellen ,vagy eppen valami ellen valo lazadozasban, nemtetszesben.


Miert ne gyulolkodjunk,ellensegeskedjunk?

Az ellensegeskedes egy elszenvedett igazsagtalasagnak a szulemenye.A megsertett buszkeseg termenye.Az ellensegeskedessel nyilvan elismerjuk hogy rendet akarunk teremteni a vilagmindensegben.

"Az enyem a bosszu"-mondja az Ur.Az O uralma alatt a hivok meg kell tanuljak bizni Istenben s elfogadni mindent bizalommal.Jusson eszunkbe Jozsef,mennyit szenvedett igazsagtalanul , s megsem bosszulta meg magat hanem megbizott Istenben, s az O hatarozataiban.

. József pedig monda: Ne féljetek: avagy Isten gyanánt vagyok-é én? 20. Ti gonoszt gondoltatok én ellenem, de Isten azt jóra gondolta fordítani, hogy cselekedjék úgy a mint ma, hogy sok nép életét megtartsa. 21. Most annakokáért ne féljetek: Eltartalak én titeket és a ti gyermekeiteket. És megvígasztalá őket és szívökre beszéle. Mozes I.50:19-21

Ugyanezt cselekedte David is ,amikor tobb alkalommal is Saulnak kegyelmezett:

. Azért atyám! nézd, ugyan nézd felső ruhádnak szárnyát kezemben, mert mikor levágtam felső ruhádnak szárnyát, nem öltelek meg téged! Azért tudd meg és lássad, hogy nincsen az én kezemben hamisság és semmi gonoszság és nem vétkeztem ellened, de te mégis életem után leselkedel, hogy elveszessed azt. 13. Az Úr tegyen ítéletet közöttem és közötted, és álljon bosszút az Úr érettem rajtad, de az én kezem nem lesz ellened. 14. A mint a régi példabeszéd mondja: A gonoszoktól származik a gonoszság; de az én kezem nem lesz ellened. Samuel I konyve 24:12-15

Mindket bibliai hos nem engedte hogy erzeseik uraljak eletuket.Elismertek Istent mint legfelsobb hatalom s nem engedtek meg hogy emberek befolyasoljak eletuket.Arra tanitnak minket hogy tekintsunk az esemenyeken es embereken tul Istenre,az O bolcsessegere s szuveran hatalmara,Kinek terve van eletunkkel.

Az ellensegeskedes az ateizmus egyik formaja,azokat jellemzi kik maguk akarjak eletuket iranyitani,s igazsagot tenni.

Az ellensegeskedes meghamisitja a keresztenyseget.Meg kerll tisztitani a megteres konnyeivel:

Minden mérgesség és fölgerjedés és harag és lárma és káromkodás kivettessék közületek minden gonoszsággal együtt; 32. Legyetek pedig egymáshoz jóságosak, irgalmasok, megengedvén egymásnak, miképen az Isten is a Krisztusban megengedett néktek.Efezus 4:31,32

Meglehet hogy te vagy a hibas

Gondolunk -e arra hogy legtobbszor az nem tetszik a masikban amit nalunk megvetunk?

. Miért nézed pedig a szálkát, a mely a te atyádfia szemében van, a gerendát pedig, a mely a te szemedben van, nem veszed észre? 4. Avagy mi módon mondhatod a te atyádfiának: Hadd vessem ki a szálkát a te szemedből; holott ímé, a te szemedben gerenda van? 5. Képmutató, vesd ki előbb a gerendát a te szemedből, és akkor gondolj arra, hogy kivessed a szálkát a te atyádfiának szeméből.Mate 7:3-5

Ha az orokkevalosag szemszogebol merjuk le az igazsagtalansagokat amik velunk megtortennek ,akkor a pokol szenvedeseihez viszonyitva az itt elszenvedett szenvedes nem jelenthet szamunkra problemat.

Az ellensegeskedes rabszolgava tesz.

Amikor valakit gyulolunk teljesen lefoglal annak szemelye.Gondolataink korulotte forognak,ejjel nappal veszodunk vele ,megkeseriti eletunk.

Jobb a paréjnak étele, a hol szeretet van, mint a hízlalt ökör, a hol van gyűlölség. Peld.15:17

Ha gyulolsegben elsz-szabadulj minel hamarabb

1.Ismerd el hogy a gyulolseg bun

2.Enged hogy az Ur harcoljon helyetted.

3.Bocsass meg tiszta szivbol

4.Kerj bocsanatot Istentol s engedd hogy a szent ver tisztara mosson

5.Mond meg az Urnak hogy valtoztatni akarsz eleteden, s enged hogy a Szentlelek vezerelje eleted

6.Ha megrontottal kapcsolatokat ismerd be elsonek hibad, s meg fogsz lepodni milyen hamar helyre allnak a kapcsolatok

Isten egy csodalatos utat adott reszunkre:a kegyelem. a megbocsatas,a bekesseg utjat.

Kovessuk ezt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése