2012. január 5., csütörtök

EZT OLVASTAM MA

A  VISKO CIMU KONYVBEN:



A kapcsolatok soha nem a hatalomról szólnak, és a hatalomvágy
elkerülésének az egyik módja az önkorlátozás – hogy kész vagy mások szolgálatára. Az
emberek gyakran megteszik ezt: amikor az erőtlenekkel és a betegekkel foglalkoznak, amikor
a fogyatékkal élők körében szolgálnak, amikor a szegények között forgolódnak, amikor
szeretettel veszik körül a nagyon öregeket és az egészen kicsinyeket, vagy akár még akkor is,
amikor törődnek azokkal, akik úgymond hatalommal rendelkeznek felettük

S NAGYON TETSZETT

4 megjegyzés:

  1. Sajnos sokan, például a magyar politikusok nem olvasták ezt. Jót tenne nekik egy kis olvasgatás és azután talán az emberek szolgálatába tudnának lépni, amiért a fizetésüket is kapják.

    VálaszTörlés
  2. Altalaban a vilag politikusai!Viszont az olvasassal nem sokra mennenek , mert ezt csak Isten tudja kidolgozni az emberben!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Iri!Én is nagyon szeretem a Viskót!Mint még konkrétan hívőnek nem nevezhető egyén, én nem estem teológizálásba a könyvvel kapcsolatban, de nem is gondolom persze, hogy helyettesíti a Bibliát.Egyszerűen egy olyan műnek tartom, ami nagyon emberi érzéseket fejez ki, és nagyon is emberi gondolatokat, képzeteket ír le...Hiszen mindenki küzd kétségekkel, keresi a kérdéseire a választ...ki így, ki úgy...Úgyhogy örülök, hogy írsz róla-belőle :-)Neked és a Tieidnek is békés új esztendőt kívánok szeretettel!:-)

    VálaszTörlés
  4. Ami azt illeti , kedves Eva , en sem vagyok szakkepzett s az irodalmi erteken kivul eleg sok kergojel emelheto fel vele kapcsolatban, de ahogy te mondod nagyon emberi erzeseket es gondolatokat targyal.
    A fobb gondolatok amik megmaradtak bennem, az a megbocsajtassal kapcsolatos, meg a biraskodas, itelkedes es az , hogy mennyire fontos a szereteten alapulo kapcsolatok epitese, minden teren.Hisz utovegul ide oszpontosul minden: a szemelyes kapcsolatokra:Istennel, emberekkel,csaladdal.

    VálaszTörlés