2009. december 14., hétfő

EGYMAST SZERESSETEK

A Biblia beszel egy legfelsobb szeretetrol: Nincsen senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja az ő barátaiért.Janos 15:13

Az egesz Szentiras nem mas mint egy szerelmes level,Isten szerelmes levele az emberiseghez.

Meg akkor is ha az ember Isten ellen fordult,hatat forditott Neki , O meg akkor mutatta meg irantunk erzett szeretet amikor meg ellesegei voltunk s eletet adta azert hogy el nevesszunk hanem orok eletunk legyen.
Eppen ezert keri hogy mindazok akik Isten csaladjaba tartoznak egymast szeressek.
. 35. Erről ismeri meg mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha egymást szeretni fogjátoÚj parancsolatot adok néktek, hogy egymást szeressétek; a mint én szerettelek titeket, úgy szeressétek ti is egymástk.Janos 13:34-35
Senkinek semmivel ne tartozzatok, hanem csak azzal, hogy egymást szeressétek; mert a ki szereti a felebarátját, a törvényt betöltötte.Rom.13:8
nevében, émert titeket Isten maga tanított meg arra, hogy egymást szeressétek; Tesz.I levele 4:9b
Lelketeket az igazság iránt való engedelmességben képmutatás nélkül való atyafiúi szeretetre tisztítván meg a Lélek által, egymást tiszta szívből buzgón szeressétek.Peter I levele 1:22
. Ez pedig az ő parancsolata, hogy higyjünk az ő Fiának, a Jézus Krisztusnak s szeressük egymást, a mint megparancsolta nékünk.Janos I levele 3:23

Janos apostol levelei tele vannak a szerete parancsolataval.
Tehat a szeretet nem egy kedvteles,hanem parancs,Isten parancsa azok szamara kik csaladjahoz tartoznak s ezzel a vonassal rendelkeznek.
Isten nemcsak parancsolja hanem megadja a hozza szukseges eroforrasokat.Mert a szeretet az O Szentlelke altal volt szivunkbe arasztva.
Milyen szeretet is ez?
Romantikus ? Mint ket szerelmes kozott?
Testveri szeretet?
Csaladtagok kozti szeretet?

Nem, a Biblia egy mas szeretetrol beszel.Espedig az Agaperol.Az onfelaldozo szeretetrol.Isteni szeretetrol.
Ez a szeretet a legjobban a kovetkezo versben van kifejezve:
Az Isten pedig a mi hozzánk való szerelmét abban mutatta meg, hogy mikor még bűnösök voltunk, Krisztus érettünk meghalt.Roma 5:8.
Urunk Jezus ezt keri tanitvanyaitol:
. Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd felebarátodat és gyűlöld ellenségedet. 44. Én pedig azt mondom néktek: Szeressétek ellenségeiteket, áldjátok azokat, a kik titeket átkoznak, jót tegyetek azokkal, a kik titeket gyűlölnek, és imádkozzatok azokért, a kik háborgatnak és kergetnek titeket. 45. Hogy legyetek a ti mennyei Atyátoknak fiai, a ki felhozza az ő napját mind a gonoszokra, mind a jókra, és esőt ád mind az igazaknak, mind a hamisaknak. 46. Mert ha azokat szeretitek, a kik titeket szeretnek, micsoda jutalmát veszitek? Avagy a vámszedők is nem ugyanazt cselekeszik-é? 47. És ha csak a ti atyátokfiait köszöntitek, mit cselekesztek másoknál többet? Nemde a vámszedők is nem azonképen cselekesznek-Mate 5.
Ki kepes erre a szeretetre?
Maradjatok én bennem és én is ti bennetek. Miképen a szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, hanemha a szőlőtőkén marad; akképen ti sem, hanemha én bennem maradtok. 5. Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: A ki én bennem marad, én pedig ő benne, az terem sok gyümölcsöt: mert nálam nélkül semmit sem cselekedhettekJanos 15.

A Korintusi I level 13 leirja milyen is kell legyen ez az isteni szeretet,az agape.

1 megjegyzés: